Dobre notatki to istota zrozumienia danej partii materiału. Duża ilość suchych informacji nie zostanie dobrze przyswojona przez nasz mózg. Na przekór temu pojawia się metoda Cornella. Metoda ta powstała w latach 50-tych w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie na Uniwersytecie Cornell, którego pracownikiem był właśnie Walter Pauk. Wszystko opiera się na wyciąganiu słów kluczowych z głównej notatki.
Dzielimy kartkę na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, powinna być mniejsza. Prawa kolumna, w której będziemy zapisywać główną notatkę. Kilka dolnych wierszy odgradzamy poziomą linią - w tym miejscu będą znajdowały się podsumowania.
Kolumna głównej części notatki
Zapisujemy wszystko, co jest warte zapamiętania w formie pełnej treści,
czyli tworzymy zwykłą notatkę. Schematy, diagramy, wykresy, definicje itd
Kolumna słów kluczowych
W tym miejscu wpisujemy krótkie pytania do tekstu głównej notatki, same hasła, daty, nazwiska itp,
Dzięki tym pytaniom przypomnimy sobie o czym jest tekst głównej części notatki.
Podsumowania
Nie powinny być dłuższe niż 2-3 zdania.
Krótko streszczamy, o czym jest notatka na tej danej stronie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz