poniedziałek, 26 stycznia 2015

Notowanie metodą Cornella

Dobre notatki to istota zrozumienia danej partii materiału. Duża ilość suchych informacji nie zostanie dobrze przyswojona przez nasz mózg. Na przekór temu pojawia się metoda Cornella. Metoda ta powstała w latach 50-tych w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie na Uniwersytecie Cornell, którego pracownikiem był właśnie Walter Pauk. Wszystko opiera się na wyciąganiu słów kluczowych z głównej notatki.


Dzielimy kartkę na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, powinna być mniejsza. Prawa kolumna, w której będziemy zapisywać główną notatkę. Kilka dolnych wierszy odgradzamy poziomą linią - w tym miejscu będą znajdowały się podsumowania.



Kolumna głównej części notatki 
Zapisujemy wszystko, co jest warte zapamiętania w formie pełnej treści,
czyli tworzymy zwykłą notatkę. Schematy, diagramy, wykresy, definicje itd

Kolumna słów kluczowych 
W tym miejscu wpisujemy krótkie pytania do tekstu głównej notatki, same hasła, daty, nazwiska itp,
Dzięki tym pytaniom przypomnimy sobie o czym jest tekst głównej części notatki.

Podsumowania
Nie powinny być dłuższe niż 2-3 zdania.
Krótko streszczamy, o czym jest notatka na tej danej stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz