niedziela, 28 grudnia 2014

Wpływ koloru na efektywność nauki

Ilość notatek z poszczególnych przedmiotów jest ogromna. Niemożliwe jest, aby wszystko zapamiętać, a co najważniejsze zrozumieć. Zastanawiałem się jak mogę sobie pomóc i ułatwić przyswajanie informacji. Od kilku tygodni w moich notatkach zawitał kolor. Zacząłem używać różnego rodzaju zakreślaczy (zielony, żółty, pomarańczowy, różowy). Tymi właśnie kolorami zaznaczam najważniejsze informacje, aby bardziej rzucały mi się w oczy. Zauważyłem, że najlepszy do zapamiętywania jest kolor żółty i pomarańczowy. Dzięki nim, łatwiej jest mi sobie przypomnieć najistotniejsze zagadnienia. Trzeba jednak pamiętać, by zaznaczać tylko najważniejsze informacje. Zbyt duża ilość koloru rzuca się w oczy i można uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego. Moim zdaniem jest to łatwy sposób na szybsze przyswajanie wiedzy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz